Mad og mælk og søvn

25. juli 2011

Alder:
7 mdr.

Mad og mælk og søvn

Kære Helen,

Jeg har nogle spørgsmål omkring mad og mælk og søvn - jeg skal prøve at gøre det kort ;-)

Jeg er i tvivl om hvorvidt min dreng får mælk nok.
Han er, om 4 dage, 7 mdr gammel.

Vores rytme lyder:

Vågner ca. 04.30 hver morgen. Da han blev 6 mdr kom han ind på sit eget værelse og det er gået godt. Når han vågner halvfem kommer han ind i vores værelse og jeg ammer ham (han bliver sidst ammet kl. 20 lige inden sengetid). Men hvor han tidligere faldt i søvn efterfølgende er han nu, meget ofte, vågen og frisk og vil lege indtil kl 6 hvor han falder i søvn igen. Øv! Ville så gerne at han kunne sove videre - er det hans alder der gør, at han vågner på dette tidspunkt eller?

07.30 Morgenmad - hirse/havre/majsgrød/øllebrød med frustmos som topping.

8.30-09.00 - formiddagslur; 1 time-halvanden

11.00 - ammes

12.00 Frokost - Han plejer at få grød (anden grød end om morgenen og hveranden dag grøntsagsmos). De sidste par dage har jeg givet ham små rugbrødsstykker med smør og forskelligt pålæg: ...

Annonce

... torskerogn/makrel/banan/myseost. Det er gået over al forventning - han er så god til at gumle på stykkerne og spiser det med stort velbehag. Han spiser næsten et helt stykke rugbrød. Men jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt at det er for tidligt at vi har givet ham rugbrød?.

13 - eftermiddagslur; halvanden-2 timer- ammes inden lur.

16- frugt i hånden/risgrød eller speltgrød med frugttopping.

18.30-19.00 aftenmad- grøntsagsmos. Ammes efter aftensmad også i bad.

20.00- ammes igen lige inden han skal sove

Herefter får han først bryst kl. 04.30- nogen gange hvis han har sovet til 06.30 får han først bryst her.

Får han nok mælk mon? Ofte er det meget korte amninger i løbet af dagen 3 minutter ca.
Derover tænker jeg at det er for lidt at han kun får sovet 8 ½ om natten og højst 3 ½ time om natten?

Jeg er også lidt forvirret omkring anbefalingerne ifh jern?
Skal han have jern når han bliver ammet ved siden af maden?

I øvrigt er dine rugbrødsbjælker et stort hit hos lillemanden :-)

På forhånd tak

Kærlig hilsen
Benjamins mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor