Brev:
Mad og mælk og søvn
25. juli 2011
Alder:
7 mdr.
Mad og mælk og søvn
Kære Helen,
Jeg har nogle spørgsmål omkring mad og mælk og søvn - jeg skal prøve at gøre det kort ;-)
Jeg er i tvivl om hvorvidt min dreng får mælk nok.
Han er, om 4 dage, 7 mdr gammel.
Vores rytme lyder:
Vågner ca. 04.30 hver morgen. Da han blev 6 mdr kom han ind på sit eget værelse og det er gået godt. Når han vågner halvfem kommer han ind i vores værelse og jeg ammer ham (han bliver sidst ammet kl. 20 lige inden sengetid). Men hvor han tidligere faldt i søvn efterfølgende er han nu, meget ofte, vågen og frisk og vil lege indtil kl 6 hvor han falder i søvn igen. Øv! Ville så gerne at han kunne sove videre - er det hans alder der gør, at han vågner på dette tidspunkt eller?
07.30 Morgenmad - hirse/havre/majsgrød/øllebrød med frustmos som topping.
8.30-09.00 - formiddagslur; 1 time-halvanden
11.00 - ammes
12.00 Frokost - Han plejer at få grød (anden grød end om morgenen og hveranden dag grøntsagsmos). De sidste par dage har jeg givet ham små rugbrødsstykker med smør og forskelligt pålæg: torskerogn/makrel/banan/myseost. Det er gået over al forventning - han er så god til at gumle på stykkerne og spiser det med stort velbehag. Han spiser næsten et helt stykke rugbrød. Men jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt at det er for tidligt at vi har givet ham rugbrød?.
13 - eftermiddagslur; halvanden-2 timer- ammes inden lur.
16- frugt i hånden/risgrød eller speltgrød med frugttopping.
18.30-19.00 aftenmad- grøntsagsmos. Ammes efter aftensmad også i bad.
20.00- ammes igen lige inden han skal sove
Herefter får han først bryst kl. 04.30- nogen gange hvis han har sovet til 06.30 får han først bryst her.
Får han nok mælk mon? Ofte er det meget korte amninger i løbet af dagen 3 minutter ca.
Derover tænker jeg at det er for lidt at han kun får sovet 8 ½ om natten og højst 3 ½ time om natten?
Jeg er også lidt forvirret omkring anbefalingerne ifh jern?
Skal han have jern når han bliver ammet ved siden af maden?
I øvrigt er dine rugbrødsbjælker et stort hit hos lillemanden :-)
På forhånd tak
Kærlig hilsen
Benjamins mor